MUSKÖ- vad är det?

tänkte ha lite muskö-sightseeing, haha:)


muskö är en liten ö som ligger i stockholms södra skärgård, en liten bit från nynäshamn.

lilla jag bor vid herrstugan, ni ser där ungefär vid kanada. där bor jag med min familj, mamma, pappa, håkn, emelie, fredrik och johan.
image94

vad kan man säga om muskö då, jo vi har en lanthandel, som heter sandells snabbköp, den ligger också vid herrstugan. där kan man sitta ute och äta glass kanske? eller köpa mjölk eller vad man nu vill:P
image95
det finns tillochmed en skola på muskö , där gick jag när jag var liten, tror man får gå där tills 5:an 6:an nånting.
image96

 som kanske någon vet så har vi en örlogsbas/varv, musköbasen, massa krigsbåtar och verkligen massa gångar och rum under berget, som värsta labyrinten. kommer ihåg när jag praoade där förut,jag vart jätte lessen för jag typ cykla vilse och så råka jag cykla in i massa rör som satt längs en vägg och det lät som faan kan jag säga:P + att jag var tvungen att cykla igenom en lång och lien mörk gång varje gång. kaske va 3x3 meter, och ala lampora funkade inte:P läskigt!
image98

klart att vi har ne kyrka också, lilla muskökyrkan, inte så stor kanske, men det är ioförsig inte så förskräckligt många som bor på muskö, än:P
image99

jaa, vad finns det mer man kan berätta? jo vi har/har haft en albino kråka , hahaha sådant hamnar i våra tidning muskö bladet, viktiga saker surru:P
fast den är säkert överkörd nu eller nått, :P


det var allt för mig.

vart bor du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback