Erika

jag hade lite tråkigt så jag satt på google å kolla på bilder, sen kom jag på att jaa, fiskbilder brukar va cool ibland(fiskar i alla färger, koraller, hajar) så jag sökte på drakfisk, och då kom den här upp.
det roliga är att det handlar om en tjej som har samma namn som mig, Erika.

det var väl allt.

image63
PERSSON, Örjan :
Jag har en drakfisk i magen

När Erika var liten dog hennes pappa och hennes mamma lämnade dottern hos släktingar och reste till Indien.

Nu är Erika 15 år och undrar ständigt vilka hennes föräldrar egentligen var, så när hennes morfar Sixten ber henne följa med till Indien på jullovet och försöka leta reda på mamman, packar hon väskan direkt.

Men det är inte så enkelt. Det enda spår de har är en adress, och den har mamman lämnat för länge sedan. Kulturkrockarna avlöser varandra och slutligen blir det riktigt farligt, när de kommer till områden där folkgrupper ligger i strid med varandra sedan länge.

Spännande bok om dagens Indien och om hur en ung flicka växer sig stark.



måste jag köpa den nu kanske, bara för att?

:P

gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback