STUDENTDAGEN efter och innan

nu är det över. studenten är tagen och framtiden är osynlig, ingen aning om vad jag kommer göra i höst. ska sommarjobba med att vara trädgårdsarbetare i fem veckor i sommar, början från v 27.

FREDAG:

Ledig från skolan, 1:orna och 2:orna slutade så då behövde ju inte vi vara i skolan eftersom vi slutade på lördag. Åkte in till haninge på morgonen, handla lite småsaker, bl a jordgubbar till lördagens champagnefrukost. åkte hem med 11 tåget, hörde när Sara, Carro och Lisa sprang ut, (riksäpplet slutade på fredag), såg hur en massa studenter stog i en klunga när jag åkte förbi med tåget, så fint:)

var upphämtad i ösmo av niklas (som precis fått körkort) och micke och jimmy, vihämta jimmys flickvän, men sen tog de en senare buss istället.
kom hem och käka lite, sen gick vi till torpa och badade, det va faktiskt skönt i vattnet. fast min vita bikini var lite smuttsig:(
åkte med halv 4 bussen till nynäs, mötte upp frida där hon fixa naglarna, sen åt vi lite mat och åkte till sandhamn och hjälpte till att fixa vårt studentflak, jätte fint blev det:)
kom hem halv 10, fixa mig lite, sen blev det läggdags efter som man skulle upp tidigt.



LÖRDAG:


gick upp kl 5, skulle bla locka håret och det tar ju en timme. fixa i ordning mig med min vita studentklänning och vita pumps och studentmössa, sen vid lite över 7 blev det avfärd till nynäs. sammlades kl 8. vi hade champagne frukost och satt i backen och drack lite och åt jordgubbar. Marie vår gamla klassföreståndare kom och hälsade på! vi fick en ros av henne, va kul:)
sen höll tommy ett litet tal om ett pris han satt upp för flera år sedan, och hur ingen någonsin hade klarat av uppgiften och vunnit priset, förrän nu. jag hade 100 % närvaro på hela vårterminen, och som pris fick jag en påse med dumleklubbor:P va roligt, trodde han bara skulle säga bra erika eller nått, inte börja prata som ett litet tal:)

vi fotagraferades kl 9 ungefär, jag fick stå högst upp längst till höger, slapp iaf stå i myrstigen:P efter fotoraferingen fick jag ett fint brev, tack! sen hade vi samlat ihop oss några och skrev i varandras studentmössor, synd att inte alla han skriva:(

kl 10 gick vi in i aulan, där höll estet 2:orna en show åt oss, en del sjöng jätte bra! och vi alla i aulan sjoöng med, tror vi överröstade dom ett antal gånger:P faaan vilket liv det var i aulan då! alla skrek, visslade, sjöng, hurrade. det var inte tyst kan jag säga:P
efter showen prata rektorn lite (som alla tyckte va tråkigt att lyssna på) sen var det stipendium utdelning.

Årets ekonomistipendium går till en elev som alltmer har utmärkt sig
för sina goda kunskaper och sitt intresse för de ekonomiska kurserna.
Hon har alltid tagit ansvar för sig själv och sina studier,
fullgjort sina skyldigheter och samtidigt varit en god och omtyckt vän,
uppskattad av både kamrater och personal på Nynäshamns Gymnasium.
Årets stipendiat är Erika Carlsson.

jag var jätte shockad när de ropa upp mitt namn. jag kan nog inte beskriva hur förvånad jag blev, fattar det inte ens riktigt nu. vet inte vad alla andra anser men för mig är det en jätte stor grej, och jag är ju inte så duktigt eller snäll som vissa andra är. det är lite skummt men roligt:)
fick 3 000 kr från swedbank som sponsrade:P inte illa pinkat.

sen var det dags att få sina betyg, klassvis gick man up på scen. jag tror jag är ganska nöjd med mina betyg, fick 10 mvg, tilloch med i psykologi, som jag verkligen inte trodde. fast ändå lite missnöjd att jag inte satsade tidigare än i 3:an, för har väldigt många g :S

kl 12 sprang vi ut. satan vad vi lät när vi stog där inanför dörrarna. måste låtit jävligt mycket ut till alla hundra som stog utanför:P när vi sprnag höll jag nästan på att tappa mina skor, haha:P sen stog vi där ute och sjöng ett tag, sen började jag leta efter min familj, tog ett tag innan jag hittade dom, mycket för dom stog på ett helt annat ställe än de sa de trodde skulle stå. hittade iaf dom tillslut, mamma, pappa, emelie, fredrik, johan, mormor, morfar, micke och hans pappa tomas. fick ett gosedjur runt halsen (en uggla, för jag är så smart?!) och blommor och dricka. började smått gråta lite när jag stog där, va lite sorgligt.

sen rörde vi oss mot flaket, stog och vinkade ett tag innan vi började åka. hur kul som helst att åka flak kan
jag säga! fick champagne i ögat 2 gånger, inte så kul för det svider som fan:P hoppade och ropade och sjöng och drack lite, vårt flak åkte sist typ, så vi mötte alla de andra flaken hela tiden, alla höll ut händerna och en del faktiskt hoppa över till ett annat flak när vi möttes!
kändes som man bara åkte i en kvart men var över en timme? vi åkte. sen när vi hoppat av flaket åkte vi hem till gert där alla väntade och så fikade vi.

det va så skönt att se dig lite piggare! du gick utan kryckor och satt ute och fikade i över en timme, kändes så bra. du kommer typ vara sjukskriven hela det här året, men nu kan du ju gå iaf:)

vi kom hem till muskö vid 3 ungefär, jag fixade lite å så, skrev klart och gjorde lite annat. vid 4 kom farmor och farfar och sussi med mina kusiner robert och ellinor, vad stora dom blivit och så söta! visade upp mig lite sen sprang jag ner i duschen, när jag stog där och duschade kom micke in, han hade precis kört hem till mig, så jag slapp duscha ensam:)
tog på mig min andra klänning å så åt vi mat, fikade, åt tårta och öppnade presenter. fick två fina ljuslyckor en cool lampa och en kamera och pengar. hat tagit lite kort så ska lägga in dom sedan:)

sen vid 7 skjuttsade pappa oss till ösmo där micke hoppade av, frida och lottie hoppade på. åkte hem till janni, trodde fler från klassen skulle vara där, men men, kul att träffa de som var där iaf:) vi va där i kanske 2 timmar, sen kom micke och vi började gå till station där vi mötte sara, carro och lisa och hennes kusin. sen gick vi mot telegrafen. va sjukt mycket folk, stiog nog över en timme i kö, tråkigt. va väl lite halv på telegrafen, man vill ju träffa fler från klassen, och de man träffade han an inte prata med så länge.

kul att träffa sara och dom, nog kvällens bästa:) nu när skolan är slut ska vi försöka hinna träffas mer:) satan vad duktiga kompisar jag har, hörde hur många mvg dom har, jävlar! men när ni blir miljonärer glöm inte mig:P

vid 3 stängde stället, så vi väntade lite på saras mamma som kom halv 4 och körde hem oss till muskö. kom hem vid 4. satte oss och käka lite fyllemat och gick och la oss 5. va uppe i 24 timmar, exakt ett dygn:P
vaknade skit sent, har aldrig sovit så länge på flera år typ. gick upp 12- halv 1 någon gång.

idag, SÖNDAG, har jag inte hunnit gjort så särskilt mycket. åtit lite och så bara. ska kanske gå och bada eller ut och läsa lite snart. får se vad dagen bjuder på.


jag känner mig orolig/ledsen i magen och i knoppen. jag kommer sakna alla så fruktansvärt mycket, det är dom som fått mig att bli en del av vad jag är idag. känns så konstigt, att allt man kämpat för i 3 år plötsligt är slut, jag vill ha mer. just nu känns det lite ledsamt, inte så mycket posetivt om framtiden. tänker bara på historien. vi får se hur det känns senare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var inte många som var bjudna till janni så antagligen var det därför

2007-06-10 @ 21:44:24
Postat av: icaerika

nej det va lite tråkigt, trodde det skulle va "klassträff" innan utgången. fast det var nog fler som var bjudna men bara inte kom tror jag, en del är väl inte direkt så förtjusta i klassträffar antagligen.

Postat av: Yennipher

Massa grattis till stipendiet :D

2007-06-14 @ 00:53:41
URL: http://stjarnfagra.blogg.se
Postat av: icaerika

tack så mycket!:)

2007-06-14 @ 11:16:18
URL: http://icaerika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback