Lopp, Bad, Dricka och Dans

Söndag idag, det betyder att imorgon ska man till jobbet igen. Igår, Lördag, va kul, kanske lite jobbigt vissa stunder, men en perfa dag:)

LOPP

Jag gick upp ganska tidigt igår, för jag skulle ju som sagt springa musköloppet, och tänkte att det är bäst att äta lite ett par timmar innan, så man inte får håll eller nått sånt när man springer.
Han va ute och sola lite innan jag, pappa och micke åkte iväg till Ludviksberg, där musköloppet börjar och slutar, mål och start. Där mötte jag Johanna och Jenny, så han prata lite med dom innan det bar av. Va en kort uppvärmning innan loppet började, 5 km loppet började halv 1. Usch va nervös jag va innan, och det blev väl inte direkt bättre av att nästan alla där va riktiga löpare, med sånna där löpardräckter och shit:P
Det va jobbigt, och att solen låg på som fan gjorde det väl inte lättare. Ni som tycker jag är fjantig och får det att låta som 5 km är rena jordenrunt loppet, kan jag beratta för att för mig är det nästan det:P Har inte tränat på riktigt på flera år, 100 känns det som, och mina "muskler" och kondis är väl inte den bästa, så det va en utmaning.

Kom i mål på tiden 29.19.
Pappa och Micke stog längs mål och hejade in mig:)
Kom typ i mitten av de i min målgrupp (damer) på 21 plats tror jag av ca 43 stycken. (Sen va det ju massa mer som sprang 5 km, men man delar in i grupper sen så man kan ge pris för bästa i varje målgrupp ovs). Jag vet att det inte är värsta löpartiden, men jag trodde jag skulle komma in på runt 40 så det va ju bra:) Minus 10 minuter till nästa gång? Man är lite laddad att springa bättre nästa år faktiskt, skulle va kul att få bevis på att man blivit bättre.
Fick ju min medalj, haha:P

Efteråt så gick vi runt där vid ludde och kollade lite på de som sprang i mål å så, Sara och Carro kom dit:) så vi satt och pratade lite.

BAD

Vi kom hem vid kanske halv 3, 3, och så käka vi lite mackor, specialare, och sen gick vi ner till bryggan och badade:) Lite kallt men kul:)
Va ändå tvungen att duscha sen, kände mig lite lökig även fast vi bada.

image408 image409
image410 image411

Pappa grillade så vi åt grillspätt med potatissallad till middag. Sen blev vi bjudna på en var sin öl av pappsen:P Fick en var att ta med till sara sen också, mamma skjuttsa dit oss vid halv 8. Carro och Lisa kom också dit, måste ju förfesta lite innan vi gick till Ludviksberg! Dom är roliga:)!

DRICKA och DANS

Lite info om ludviksberg, ludde. Det är typ ett stort hus, en härrgård eller nått, finns resturang, bar och lite sånt. Nu har dom et tält ute, där dom har en bar till, lite sittplatser och ett dansgolv där ett band spelar. typ så:P Inte direkt som på krogen, lite mer "familjevänligt", men trevligt kul :P

Vi gick till ludde lite över 9. saras småsyskon och en av deras kompisar följde med, Fast man måste ha en vuxen i sällskap annars får man inte komma in, så tur att mina föräldrar kom precis så dom fick leja in dom:P
Träffade lite folk man kände och pratade:) Köpte öl i baren, och gick runt lite och dansade. Dom spelade mycket sommarlåtar så man sjöng med.
En jobbarkompis till mig bjöd mig på en öl, han är jättesnäll:)
Jag bjöd ju faktiskt mamma och anneli på min öl, dom va ju helt partycrazy, tillomed pappa dansade!;D haha det va mycket ungdomar där också, nog mer än äldre tror jag nästan.

Det är ett väldigt fint träd där bakom huset, eller vad tycker du micke!?:P

Tog bussen hem vid ett. åt lite mackor, och kollade på nån film men mice och fredrik, och sen vid 6 på morgonen så vaknade jag i soffan(?!) helt själv, så gick jag in och la mig.

Jag hade en askul dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback