sånt jag tagit bort

några inlägg jag flyttat hit för att de har blivit borttagna från en annan sida.

tomte
av eriiika_o 061225 19:25
igår va det ju julafton om ni inte visste det, och själv klart så måste det ju komma en tomte och gissa vem som fick äran? jo jag ! (jippi) . man märkte att johan vart lite fundersam när pappa kom tillbaka, vem var tomten då?:P tomtemasken, som är sådär snart 20 år gammal, ser ju inte så verklig ut, ( bomullsskägg e sååå fint) och så bekväm var den inte heller, en mini mini mun till lufthål, så man nästan dog, och så skärde den in i ögonen :P men annars e den fin fin!

nu sitter jag hemma hos micke, bara jag och hunden hära, för micke har vart å tränat så han kommer snart, och maarit och justus drog när jag kom, så jag blev hundvakt:P  så jag lovade att spela in sagan om de två tornen åt justus:)

igår va det ganska skönt, ingen stress fast det har det inte varit nån gång i jul faktis:) å ganska lugn stämniong. sen på kvällen satt jag å emelie uppe till 2 å prata om allt möjligt, jätte trevligt :D fast jag fick reda på en sak, jag visste ioförsig om att hon hade beerättat det, eftersom vi inte var så bra kompisar i slutet, och det skulle ju inte vara det första direkt hon sa fast hon lovat att inte säga. men att hon sa det efter endast några dagar(om det ens han gå en dag) tycker jag e dålig stil! då va vi ju fortfarande kompisar, så jag e faktis lite arg även fast det var skit länge sen. men då trodde jag att du höll det du sa, men det verkar som du aldrig gjort det. dumma mig som litade på dig. tack.

jag försöker iaf göra någoting bättre, istället för å hitta fel på alla. jag tror inte jag vet bäst, jag e ju inte dum i huvet, men jag försöker iaf förstå från båda sidor, då ska bara veta hur mycket jag har försvarat dig å försökt förstå hur du menar. jag försökte va snäll, faktis, efetersom jag har brytt jmig mycket om dig, men så ska man tydligen inte göra, oj mitt fel.så nu har jag gjort precis så som jag som e så smart sa att man inte ska göra. och ojdå nu erkännde jag det med. tack för att du sågar när man försöker visa att man bryr sig. men du kan vara lugn jag ska sluta med det, så du kan vara glad. nu har du gjort mig sårad ,e du nöjd nu? det känns kul å försöka visa att man bryr sig i fortsättningen så slut.

det är tydligen dåligt det med. förlåt så jävla mycket.

jag tror hunden har rätt tråkigt, så jag ska gå å gulla med han snart så han inte blir gaaalen:P

pusspuss hoppas mike kommer snart:)

jul om 10 min
av eriiika_o 061224 00:19

ja snart är klockan över 12 å då e det ju tekniskt sett julafton mina damer och herrar:) nu när jag börjar skriva är den 10 i tolv. (så det hinner säkert bli jul innan jag skrivit klart, man e ju lite seg på tagentbordet)

oj satan jag skulle nog inte satt mig id datan, för ja smart erika, ja kopiera alla dina db för det är nog väldigt kul att kuna läsa i framtiden!"pling" ja men när jag sitter där å gungar i min gungstol med katten i knät så...... lr nää. när jag ligger där på palyan på min egna ö Mauritius så kan det ju vara kul å läsa tänkte jag. :P varför inte?  en del saker är väldigt kloka saker jag skrivit, men satan vad jobbigt det var å spara alla, markera, kopiera, klistra in. men det ka vara bra att ha. man vet aldrig.

grattis Johan du börjar bli stor nu, hela 9:) det e inte alla som får en cykel dan före julafton inte:P

eftersom jag har kommit på att jag e så klok av mig, e jag ju bara tvungen att dela med mig av min vishet. jag tycker inte om kakor, inte dåliga sådana iallafall, så kallade tillbaka kakor, jag tycker att sådana kakor skrivs bara för att skrivaren känner sig träffad och kanske sårad och för att försöka rädda sin stolthet så måste den ge igen, för att på något sätt visa att den inte bryr sig och hur barnsligt det var av skrivare 1 att skriva något dumt(som det oftast är i detta fall). men det skrivare 2 aldeless glömmer bort, är att den är minst lika barnslig själv, eftersom 1. den gör precis lika dant själv. 2. den har inte förstått att det mest mogna man kan gör, är att inte bry sig, inte låta det komma åt en.

det är nog ett av de svåraste saker i varlden att lära sig göra, för det är något man måste kämpa hårt med för att lära sig, att kunna förbise och acceptera, att alla människor kan inte älska en.

jag vet att det är fel att skrriva något elakt från början, men det är lika elakt att skriva tillbaka. ingen vinner heller på det. kanske en stund av självbelåtelse. men sen efter kommer antingen skuldkänsla eller så år man nått obehagligt tillbaka. som man sedan kanske mår dubbelt så dåligt av än ma vad mådde bra av från början.

jag försöker att se lite frå bådas sidor, både från skrivare 1 och skrivare 2. för jag har själv varit båda.

sluta ge efter för frestelsen att skriva från början( du vet att du inte borde) . sluta helt enkelt bry dig, du vet att du skulle må bättre av att inte ta åt dig så mycket av vad andra tycker. för det är precis det det handlar om, att man inte känner sig själv tillräckligt mycket för att lita på sig själv och förstå att bara man känner innerst inne att man duger och vet att man själv inte gör något fel tillbaka( då menar jag inte bara lura sig själv med jag gör rätt" utan då ska man verkligen inte göra nått fel heller) . då är det det som räknas, du känner dig bäst själv, sluta tro på det andra tycker om dig, för det är ju därför man reagerar som man gör, blir arg, för man tar åt sig, istället för att bara: nej men så där är inte jag, och skratta åt det!

nej nu orkar jag inte ens läsa vad jag själv skrivit, jag e för lat nu i juletider, men jag tror min poäng var nått med att man ska inte vara arg på jul utan ha det lite trevligt med någon man tycker om. mycket bättre för hälsan( det kan ni inte säg nått emot). :) och istället för att koncentrera sig så mycket på vad andra tycker om en, så tänk på vad ni tycer om er själva. inte vill ni sitta å va som buttra små gubbar, inte om man försöker göra goda saker istället så mår man bättre själv, och då är det lättare att tycka om sig själv och vara nöjd med sig själv! för alla är viktiga för någon, jag har många som är superviktiga för mig, fokusera på det bra istället på det dåliga .

god jul alla små troll i stubbar:)

micke du e super(även fast du låter mig sovva själv inatt) :P men jag älskar dig (h)


sara ska komma hit så ska vi byta julklappar imorgon :) tihi



såå nu är det här den enda sidan som jag tänkte skriva på. härmapa? kan du tycka, men det är ju synd att du ska hålla på, så jag skriver här istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback